Nyhed
Nyt fra Bo-Vita

Beboerdemokraterne i Bo-Vita er inviteret til workshop med fokus på naboskab

Noget af det særlige ved at bo alment til leje er; det er dig som beboer, der sammen med dine naboer bestemmer, hvordan det skal være at bo i din bolig og din boligafdeling. Det hedder beboerdemokrati.

Beboerdemokrati er frivilligt arbejde

Beboerdemokrater laver frivilligt arbejde, som ikke er lønnet, men til gengæld har man mulighed for at være med til at udvikle og drive sit eget boligområde. Som medlem af bestyrelsen i en boligafdeling kan man også deltage i kurser og i Bo-Vitas årlige workshop, der i år har fokus på det gode naboskab og hvordan man sikrer økonomi til trivsel og aktiviteter, der skaber liv og gode naboskaber, der hvor man bor.

Læs mere om bestyrelsen i din boligafdeling og, hvordan du kan blive frivillig i din boligafdeling og få mere indflydelse.

Her kan du se programmet for workshoppen den 27. maj 2024:

Foto fra arrangementet: En is og en candyfloss for det gode naboskab.

Hjem gennem et helt liv

Hjem gennem et helt liv er nu blevet til en video fortalt af BL BL – Danmarks...

Forårsmøde i Bo-Vita sætter fokus på beredskab og nabohjælp

Hvad gør man, hvis strømmen forsvinder i flere dage? Hvordan klarer man sig uden vand eller varme?...

Byens bedste nabo 2026 er kåret

Stort tillykke til Lis fra Vanløse Allé, der er kåret som Byens Bedste nabo 2026 i Bo-Vita