Nyhed
Nyt fra Bo-Vita

INTET UDEN TRIVSEL

Af: erasten.com

Det er titlen på Bo-Vitas nye bog, hvor trivsel ses i en større beboerdemokratisk sammenhæng. “Uden beboere, der tager fællesskabet på sig, forsvinder sammenhængskraften, og dermed den gnist, der holder liv i den almene tanke. Trivsel er ikke en ø i sig selv; tryghed og trivsel følges oftest ad. Det kræver at man som boligselskab går helhedsorienteret til værks og tager udgangspunkt i de beboere, vi er til for,” siger Marianne Jørgensen, der er næstformand i organisationsbestyrelsen i bogens indledning.

Bogen giver tanker, perspektiver og værktøjer til arbejdet med trivsel i de almene boligområder. Skriv til bo-vita@bo-vita.dk hvis du ønsker bogen tilsendt.

Hjem gennem et helt liv

Hjem gennem et helt liv er nu blevet til en video fortalt af BL BL – Danmarks...

Forårsmøde i Bo-Vita sætter fokus på beredskab og nabohjælp

Hvad gør man, hvis strømmen forsvinder i flere dage? Hvordan klarer man sig uden vand eller varme?...

Byens bedste nabo 2026 er kåret

Stort tillykke til Lis fra Vanløse Allé, der er kåret som Byens Bedste nabo 2026 i Bo-Vita